Skopje dag 1

18 oktober 2018 - Skopje, Macedonië

Het 'hotel' voor deze laatse paar dagen is de onderste verdieping van een huis met grote tuin inclusief schommels, glijbanen en fietsjes in een buitenwijk van Skopje. En een hek rondom de tuin ; ). De kinderen waren afgelopen dagen zo druk, dat ik niet weer op een klein appartementje of nog erger hotelkamer wilde zitten. Dus we beginnen de dag met thee voor mama en buitenspelen voor de kindertjes.

We bezoeken in de middag Matka lake, net buiten de stad. Derde kloof in drie dagen. We kiezen een wandeling met 250 hoogtemeters, zodat ze nog wat van die onuitputtelijke energie kwijt kunnen. Maar veel helpt het niet en het constante  gekwebbel en vraag naar kennis blijft. Zelf helemaal  buiten adem moet ik vragen blijven bedenken, die ze kunnen  beantwoorden. Niet te makkelijk, niet te moeilijk. En dat is nog best lastig. Wat is hoofdstad van Nederland? En Frankrijk? Waar zijn chips van gemaakt? Wat voor een wapens hebben indianen?  En Janne's suggestie toen ik echt niks meer wist: kun je naar de hemel toe? Het antwoord was trouwens  ja, want ze bedoelde de ruimte.

We deden ook nog een boottochtje en na wederom  een hele dag buiten, ben ik echt heel moe  en besluiten in het huis te gaan eten. Waar die drie ongelooflijk maar waar gewoon de tuin in stuiven.