Een dagje ..

11 oktober 2018 - Ksamil, Albanië

Een dagje rust wilde ik schrijven, maar met drie kinderen is het nooit rustig. Tijdens het douchen stonden ze nog omstebeurt op de deur te kloppen en aan de klink te trekken. Ik riep nog: 'Mama heeft vakantie.' maar dat maakte niet echt indruk.
Qua activiteiten hebben we vandaag inderdaad niet zo heel veel gedaan. We hebben een heerlijke ochtend op het strand gehad. Het water is zooo helder en het strand heerlijk leeg. We houden van de fijne temperatuur en de rust van het naseizoen. Na worstjes als lunch, die volgens de kinderen bijna zo lekkere als thuis waren, nestelden de kinderen zich voor de groene televisie. Haico werkte wat en ik las een boek. Dat was wel rustig.
De reden dat we hier helemaal in het uiterlijke zuiden van Albanië zitten is een Romeinse opgraving Butrint 3km verderop, waar ìk heel graag heen wilde. Maar nu had ik er eigenlijk helemaal geen zin meer in. Gewoon even zitten en met een slapende Ties als excuus bleef ik met boek bij het appartement en trok Haico er met de kids op uit. Ze hadden een gezellige middag met z'n drieën en hij was er verbaasd over hoe geïnteresseerd ze waren in de geschiedenis en hoe rustig en gemakkelijk ze waren. Het is inderdaad waar dat ze veel rustiger in de omgang zijn met maar een ouder in de buurt. Maar dat haalden het terug bij het appartement 'gelukkig' wel weer in hoor.
Jamie toverde een lekkere ovenschotel van pasta, tomaat, paprika, lente-uitjes met kaas uit de oven. We haalden de kinderen nogmaals uit elkaars haren en een half uur nadat ze sliepen, viel de stroom uit en was het voor iedereen bedtijd!

Kleine vakantiefeiten

Finn ziet er door een muggenbult op zijn oog uit als een gehavende bokser.
En hij heeft af en toe een beetje heimwee.

We aten ons eerste ijsje, in de vorm van een pinguïn, die Haico in de supermarkt verstopt vond tussen de diepvries erwten. Door naseizoen krijg je nergens meer ijsjes.