Kosovo in a day

17 oktober 2018 - Pec, Servië

Vanaf ecco kamp is het nog een uurtje tot de grens met Kosovo. De eerste paspoortstempel deze reis! En ik zal het maar meteen verklappen, ook hier kun je met de euro betalen. ;) Hij is er alleen een beetje meer waard. Voor 18 euro eten we een uitgebreide lunch, met forel van grill, kalfsvlees voor Janne en mij, een pizza voor Finn, een salade, allemaal een drankje en koffie en thee na. Het was een hele sjieke tent, met gote speeltuin erbij en het eten was wederom heerlijk. We kwamen er terecht omdat we on route graag een grot wilden bezoeken. Vanaf de parkeerplaats door het bos, langs een waterval en toen we helemaal naar boven geklommen waren, bleek de grot dicht. Gelukkig was het restaurant een goed alternatief!

Met het totaalbedrag van de lunch in mijn achterhoofd gingen we Pej in om te winkelen, maar behalve sokjes voor Ties blijft er niks aan mijn vingers plakken. De kloof die erachter lag, was echter helemaal geweldig. Over de stenen en keien langs de rivier klimmen we naar een mooi pauze plekje waar we de heerlijkste mandarijntjes ooit eten. In het unesco klooster dat we vervolgens bezoeken versiert Janne het gastenboek met een mooie Christus aan het kruis. De novice die erbij staat vindt het helemaal geweldig.

Het doel van de dag is Skopje, want over 3 dagen vliegen we weer naar huis. En als we rond vijf uur in de auto stappen hebben we nog 2 uur rijden en wederom een grensovergang voor de boeg.